Koningsdag 2021: een sober feest onder een fraai oranjezonnetje

Aan het weer lag het op Koningsdag 2021 niet en zeker niet toen, naarmate de uren vorderden, de temperatuur steeg. Jammer genoeg konden vanwege de coronamaatregelen de inmiddels zo bekende, door de Oranjestichting georganiseerde activiteiten niet doorgaan. Daar kwam echter wat anders voor in de plaats want bewoners van straten en pleintjes organiseerden zelf allerlei coronaproef activiteiten waaraan door jong en oud kon worden deelgenomen. Bovendien hadden veel inwoners de vlag uitgestoken en waren daarnaast ook veel versieringen van huizen en tuinen te zien. Kortom: van groot- naar kleinschalig maar daardoor niet minder gezellig. Er werd hier en daar, keurig op afstand, met elkaar koffiegedronken of, zoals in de Van Limburg Stirumlaan mini-midgetgolf gespeeld en daarna plastic eendjes gevangen in het kleine stukje Kleine Barneveldse beek dat daar weer bovengronds is gebracht. Corlinda Hooier mocht aan het einde van de dag een telkens van kleur verschietende eend als wisseltrofee mee naar huis nemen. Enkele bestuursleden van de Oranjestichting maakten een toertje door het dorp en bezochten onder andere de Dorskamp, waar een voorschotje op de vijftigste verjaardag van koningin Maxima was genomen, de Hugo de Grootlaan en een mooi versierde straat in de wijk Rootselaar-oost. Misschien is de meerwaarde van deze Koningsdag wel te vinden in het feit dat er kleinschalige activiteiten werden ontwikkeld waardoor buren elkaar nog beter leerden kennen. Klik hier voor een sfeerimpressie.